Dat komt door het droge warme weer, als het weer gaat regenen is het probleem weer over, daar gaan luizen van dood.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ed, betekent dat dat je luizen in planten nooit hoeft te bestrijden ?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De plus is van mij, wie zit er weer te minnen ?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Die min is van iemand die al mijn antwoorden mint.
Het krijgen van luis in de planten komt bijna altijd door een groeistoornis, meestal staan de planten een tijdje te droog, goed afspuiten met leidingwater helpt ook vaak, maar als het weer omslaat doet de regen het werk, daar kunnen luizen niet tegen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oké, dank je Ed.

Andere antwoorden (1)

De meest natuurlijke en biologische manier gaat als volgt. Je koopt een 'lieveheersbeestkastje' en deze hang je op aan de berk. In dit kastje gaan lieveheersbeestjes zich nestelen en deze zijn de natuurlijke vijand van de bladluis. De lieveheersbeestjes hebben een soort van 'all you can eat' gelegeneheid en jij hebt er nieuwe huisdiertjes bij!

Zo'n kastje kost maar 10 euro ongeveer. Hier een linkje:
http://www.tuinadvies.be/shop/product.php?id=625

Toegevoegd na 2 minuten:
"Lieveheersbeestjes zijn naast een genot om naar te kijken zeer nuttige gasten in uw tuin. Een volwassen lieveheersbeestje eet wel 100 bladluizen per dag. Een goede reden dus om het lieveheersbeestjes naar de zin te maken in uw tuin.

U kunt dit doen middels dit huisje met bloemenprint dat onderdak en beschutting biedt. Het huisje is zo ontworpen dat lieveheersbeestjes hier gemakkelijk toegang tot hebben. Tevens worden veel concurrenten en roofdiertjes buiten gehouden. Lieveheersbeestjes overwinteren vaak in een groep bij elkaar. Om het lieveheersbeestjes helemaal naar hun zin te maken is het raadzaam enkele losse bladeren of rolletjes golfkarton in het huisje te stoppen.

Ophanghoogte 30 tot 60 cm.
Enigszins beschutte plek waar het niet echt in kan regenen."