Hoe krijg ik het beste onkruid tussen de tegels weg? Dan wel zonder vergif, zijn er ook natuurlijke middellen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Tuin
2.4K

Het beste antwoord

Ik doe het met pure schoonmaakazijn. Na een paar dagen vergelen ze en gaat het onkruid dood.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (11)

Om heel eerlijk te zijn is het bij mij de beste methode om m'n schoonmoeder eens langs te laten komen, zij krapt het er tussenuit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ha ha, stuur haar dan ook even bij mij langs! De ramen moeten ook nog gelapt worden :-) ..en de trap moet gezogen worden..
hiermee, verkrijgbaar bij tuincentrum en Blokker
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
met zo n machientje gaat het perfect je wordt niet moe en je kunt recht blijven staan

Toegevoegd na 43 seconden:
je kunt ook emmers met kokend water erover gooien maar dan moet je het er nog tussenuit halen als het dood is
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maar dan is ook echt elk levend diertje tussen je tegels ook gelijk dood.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja wat denk je van azijn of van die verdelgingsmiddelen
en mieren zijn de meest voorkomende en daar wil ook iedereen vanaf
Bij de meeste tuincentra hebben ze biologische bestrijdingsmiddelen. Gewoon er op spuiten en het gaat vanzelf dood.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dat is niet biologisch want alles wat je per ongeluk onderspuit gaat dood... ook dekoppen, konijnen of katten die het per ongeluk gevoerd of eten overleven het niet. ( ook niet op je schutting of houten pergola sproeien, binnen een paar jaar zijn ze helemaal vergaan)
Makkelijk als je geen huisdieren in de buurt hebt maar azijn werkt net zo goed, maar duurd wat langer.
ook ik gebruik pure schoonmaakazijn.
Hoe?
Gewoon de fles heen en weer leeg knijpen.
Bij 25 m gebruik ik 2 flessen.
Doe dit voor dat je regen verwacht.
Echt dit is de beste oplossing!!!
Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voor 2/3 verdunnen werkt ook, da's lekker zuinig dus +!
met een aardappelschilmesje
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1x per jaar met de hogedrukspuit. Rest van het jaar heb je geen last meer van onkruid.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wij hebben een enorme binnenplaats. De vorige eigenaars hebben zoveel gif gespoten dat zelfs de kastanje boom die daar stond dood is gegaan (!).

Ik gebruik "gewoon" strooizout wat je swinters tegen gladheid buiten gebruikt. Het beste is fijn strooizout. Voor het gaat regenen strooi ik dat zout in een "zaaibeweging"(zoals er vroeger werd gezaaid, zeg maar een beweging in een waaiervorm van je af) en daarna bezem ik het zout in de voegen. Waar meer onkruid is gebruik ik wat meer zout. Effectief, na een paar maanden herhalen op de plekken waar groene sprietjes de kop opsteken.

P.s. voor een flinke regenbui is niet nodig, ochtenddauw doet ook veel!

Toegevoegd na 17 uur:
Nog een P.s. Strooi met mate. Overdaad schaadt. Was ik vergeten erbij te zetten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Cryofiel
13 jaar geleden
Erg slecht voor het milieu. Je verzilt eerst je tuin, en daarna het grondwater. Veel grondleven kan niet tegen zout. Op den duur komt het zout in het grondwater terecht, waardoor de watermaatschappijen vele malen meer energie nodig hebben om het water te zuiveren en voor comsumptie geschikt te maken. Zout strooien is pure milieuvervuiling.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Beste Cryofiel, Volgens mij denk jij dat ik een zoutstrooiwagen inhuur of zo maar dat is niet echt niet zo hoor. Je hebt maar héél weinig strooizout nodig. Aangezien onze binnenplaats 20 bij 30 meter groot is heb ik het onkruid tussen de straatsteentjes uitkrabben na twee jaar opgegeven. De buren hier (in duitsland) spuiten allemaal met zwaar gif wat ze in België halen (en wat in Duitsland verboden is). Ik heb voordat ik met zout ben gaan strooien eerst kontakt gehad met leden van "Die Grünen" http://nl.wikipedia.org/wiki/B%C3%BCndnis_90/Die_Gr%C3%BCnen tevens lid van http://www.planet-diversity.org/ waar ik in 2008 ook was. Het antwoord was dat zout strooien een goed alternatief is. En zij kunnen het weten!
Cryofiel
13 jaar geleden
Hee, dat verbaast me! De Duitsers met wie ik sinds een paar maanden contact hebben, verbazen zich juist over het feit dat bij ons alle snelwegen en alle wegen in alle steden en dorpen 's winters worden gestrooid. In Duitsland doet men dat niet - moet je maar zorgen dat je op goede banden rijdt, en je gedrag aanpassen aan de omstandigheden. Volgens hen is het strooien zeer milieuvervuilend. Ze verbazen zich erover dat Nederland, dat in Duitsland kennelijk een goede naam heeft op het gebied van milieuvriendelijkheid, zo enorm milieubelastend bezig is, terwijl dat feitelijk nergens voor nodig is.
ook ouderwets soda (ook een soort zout) opgelost in water werkt uitstekend. nadeel is dat je het eerst goed moet oplossen in warm water, lukt niet zo goed in koud water.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt ook het afgietwater van je gekookte aardappelen gebruiken, is erg effectief.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik doe gewoon pure keuken azijn spuiten ,helpt prima.
Je bent voor verschillende maanden van het onkruid verlost. Een andere oplossing is een gasbrander te gebruiken ,je brand het onkruid gewoon weg.