Hoe kan je het best kerstverlichting aan het huis ophangen?

Hoe maken jullie verlichting aan het huis vast?

We hebben een nieuwbouw woning. Het is een tussenwoning en met kerst in aantocht willen we verlichting ophangen.

We hebben mooie ijspegel verlichting gekocht en een montage set. Daar zitten spijkers met krammetjes, zuignappen en haken bij voor de goot.

Wat is het handigst? De goot zit op 6 meter dus dat is erg hoog. Is het een optie om het met de spijkers in de voegen te slaan? Of is dat zonde.

Graag jullie advies.

Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
in: Tuin
3.1K

Antwoorden (1)

Spijkers in de voegen slaan is echt zonde. Daarmee beschadig je de voegen op een onherstelbare manier. Ik neem aan dat je na de winter die pegelverlichting er weer af wil halen. Wellicht volgend jaar opnieuw ophangen.

Wil je het toch aan de muur bevestigen, boor dan een aantal gaatjes in de stenen (niet in de voegen!), plugjes en haakjes of oogjes erin. Die kun je laten zitten en daar elk jaar de verlichting aan ophangen. Wil je de boel in een strakke lijn hangen dan heb je of heel veel haakjes nodig, of je gebruikt een lange panlat die je op 2 plaatsen aan de muur zet. De verlichting kun je dan met de krammetjes op de lat vastzetten.

Een staalkabeltje strak langs de muur trekken is ook een optie. Daarvoor heb je 2 stevige ogen nodig, een stuk kabel en een kabelspanner. De kabel kun je het hele jaar op de muur laten zitten. Wil je met de jaarlijkse feestweek, het EK of bij een verjaardag vlaggetjes aan je gevel hangen dan kun je diezelfde kabel gebruiken.
De kerstverlichting kun je er met klittenband of tie-wraps aan bevestigen.

Wil je het toch aan de goot hangen, gebruik dan de daarvoor bedoelde haken. Koop (of leen of huur) een goede ladder. Kan geen kwaad om 2 keer per jaar eens in je dakgoot te kijken of het schoongemaakt moet worden.
Inekez1