Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Welke boom is dit?

Langs andere kant zit een grote open plek met schimmel. Ook de wortel duwt betonstenen vlakbij uit elkaar. Daarom zou ik hem mss willen verwijderen maar weet niet aan wat voor wortelgestel ik me mag verwachten.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Tuin
661
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Foto toegevoegd.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Zoals hierboven genoemd is deze boom inderdaad een Chamaecyparis obtusa 'Nana Gracilis'. Het blijft altijd een lastige klus om zo'n exemplaar uit de grond te krijgen. Mocht worden besloten de Chamaecyparis te verwijderen, kan de boom het beste eerst flink worden teruggesnoeid zodat de boom rondom 'makkelijk' vrij gegraven (gehakt) kan worden. Probeer eerst een zijde uit te graven, want de kans bestaat dat de boom kan worden omgeduwd. Daarbij is het niet perse nodig om alle wortels te verwijderen, aangezien deze uiteindelijk toch vergaan. (en dan kunnen dienen als natuurlijke meststof).
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Dit is de chamaecyparis obtusa nana gratilis. Een mooie naam voor een mooie boom.
Het is een zgn. dwergconifeer, een langzame groeier. Zo'n zelfde boom had ik hier in mijn achtertuin. Een boom van ongeveer 25 jaar oud. Bij mij gingen er dikke wortels diep de grond in, en ik ben twee dagen bezig geweest met graven en zagen om zoveel mogelijk boom + wortels te verwijderen.
Succes.
(Lees meer...)
9 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding