Welke plant is dit?

Zie foto. Staat in de tuin en ik zou graag willen weten welke plant dit is, i.v.m. verzorging.

Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
in: Tuin
1.4K
Z512099
2 jaar geleden
Zonder de bloem is het quasi onmogelijk te determineren...
Inekez1
2 jaar geleden
Misschien een piris soort? Of een klein soort laurierkers? Op de foto nu niet goed te zien hoe groot de plant is.
Ik zou sowieso alle dode en lelijke takken er uit knippen, (dat kan prima in deze tijd van het jaar) en dan afwachten hoe de nieuwe jonge scheuten zich verder ontwikkelen. Zorg dat de plant niet uitdroogt en meng wat verse potgrond bij want het zand ziet er nogal droog uit. Als er bloemen in komen is het veel makkelijker om te bepalen om welke plant het precies gaat.

Antwoorden (1)

Rododendron. Zeer makkelijk in onderhoud
Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
Inekez1
2 jaar geleden
Nee, dit is geen rhododendron.