Welke plant is dit?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Tuin
1.2K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Het groen lijkt op dat van een iris.

Antwoorden (2)

Ik kan het groen er rond niet goed zien.

Maar volgens mij is het een gladiool.
Die kleur van de bloemen kan alles zijn, geel, rood, oranje, 2ineen,...
Ze kunnen tot 150 cm hoog worden.
Zowel mooi in de tuin als in een vaas.

Voor meer info zie bron
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Dank je wel, maar het was naar mijn idee zeker geen gladiool. Het groen was heel plat, net zoals ik dat ken van een (geloof ik) een baardiris. De bloemen waren ook niet over zo'n lange afstand verspreid als die van een gladiool.
flyingcrow
8 jaar geleden
Toch lijkt het mij een gladiool.een gefranjerde Hij is erg mooi,stel dat hij dat niet is zou ik ook graag via goede vraag willen weten wat het dan wel is.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
het is echt wel een gladiool, het blad er van, goed te zien op de foto, is volkomen plat.
http://nl.dreamstime.com/royalty-vrije-stock-foto-s-roze-gladiolen-image1231998

Als je op deze link klikt, kan je duidelijk zien dat het een grootbloemige gladiool is. De kleur van het hart is wel ietwat anders, maar de bloemstructuur is hetzelfde. Kijk maar eens naar de lange stampers in het midden. Ik heb zelf gladiolen in de tuin en zie dat het groen ook hetzelfde is. Lang spits blad dat erg plat is;
Hier zie je er een (andere soort) waarop ook het blad is afgebeeld. http://nl.dreamstime.com/royalty-vrije-stock-fotografie-de-bloemen-van-gladiolen-image20593017
amc