kan waterlot van een prunus uitlopen tot een nieuwe boom als de echte grote boom verwijderd is

Mijn buren hebben hun tuin drastisch afgegraven, inclusief de hele grote prunus boom. Nu komt er in mijn tuin een behoorlijke bos waterlot omhoog. Kan dit uitgroeien tot een nieuwe struik van de prunus, of is dit puur alleen maar rommel?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Tuin

Antwoorden (1)

Bijna alle Prunussoorten zijn geënt op een wilde Prunus onderstam, dus opschot is altijd van de onderstam.
maar ook opschot kan een Prunusboom worden, maar dan wel een wilde soort die erg groot wordt met weinig sierwaarden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
meestal wordt een snelgroeiende wilde kers gebruikt als onderstam, dit worden grote bomen van een meter of 6 hoog en net zo breed, ze krijgen witte boemetjes.