Waarom komen er geen bloemen in mijn Afrikaantjes?

Ik heb dit jaar afrikaantjes gezaaid uit zaad dat ik vorig jaar heb "geoogst" van de plantjes die ik toen had. De plantjes komen goed op en zijn al best groot, maar ik zie geen enkele bloem(knop)...

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Tuin
4.5K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
omdat ze dit jaar te druk met hun vuvuzela's zijn ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
LOL

Het beste antwoord

Indien er ruim voldoende voeding is, maakt een afrikaantje eerst alleen maar blad, pas veel later komen de bloemen.
Het kan ook andersom zijn,indien er heel weinig voedsel in de grond zit, gaan de jonge plantjes veel te vroeg bloeien, ze bloeien dan van armoede noemen ze dat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

De bloeitijd van afrikantjes is pas vanaf deze maand. Echter, het is de laatste weken nog erg koud geweest. Geef ze de komende week als het armer wordt lekker water, en als ze zonnig staan zouden er ovre een week knoppen moeten beginnen te verschijnen. (Komende week weer richting 25, 30graden)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als het warmer wordt komen de bloemen, Alles is dit jaar wat later aan het bloeien vanwege de kou.
De bijnaam van Afrikaantjes is stinkertjes omdat ze door hun geur wormpjes en ander ongedierte in je tuin verjagen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je wel knoppen ziet kun je die het beste er uit nijpen tot je een plant hebt van enige volume. Daarna krijg je gegarandeerd een rijk bloeiend afrikaantje.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dat kan liggen aan de grond in je tuin. grond waar bijna geen voeding meer in zit zal niet mee helpen aan de bloei.
Je kunt dus proberen om nieuwe potgrond rondom je afrikaantjes te strooien. ( geen bemeste tuin aarde want dat zit vol met onkruid zaad en liever ook geen goedkope fleurella potgrond omdat daar ook weinig tot geen belangrijke stoffen in zitten. en als klap op de vuurpijl moet je de afrikaantjes ook nog even bij mesten met mest voor de bloei . Dat is gewoon te koop in potjes bij de bloemist of supermarkt, tuincentrum of wat dan ook . De dosering staat wel op het etiket ,meestal is het 1 eetlepel op een gieter water. En mest bij zo vaak je maar kan. ( uiteraard mest je bij op de grond en niet op het gewas zelf want dan krijg je bruine vlekken op de blaadjes ( brand)