Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom komen er geen bloemen in mijn Afrikaantjes?

Ik heb dit jaar afrikaantjes gezaaid uit zaad dat ik vorig jaar heb "geoogst" van de plantjes die ik toen had. De plantjes komen goed op en zijn al best groot, maar ik zie geen enkele bloem(knop)...

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Tuin
4.5K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
omdat ze dit jaar te druk met hun vuvuzela's zijn ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
LOL

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Indien er ruim voldoende voeding is, maakt een afrikaantje eerst alleen maar blad, pas veel later komen de bloemen.
Het kan ook andersom zijn,indien er heel weinig voedsel in de grond zit, gaan de jonge plantjes veel te vroeg bloeien, ze bloeien dan van armoede noemen ze dat.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

De bloeitijd van afrikantjes is pas vanaf deze maand. Echter, het is de laatste weken nog erg koud geweest. Geef ze de komende week als het armer wordt lekker water, en als ze zonnig staan zouden er ovre een week knoppen moeten beginnen te verschijnen. (Komende week weer richting 25, 30graden)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als het warmer wordt komen de bloemen, Alles is dit jaar wat later aan het bloeien vanwege de kou.
De bijnaam van Afrikaantjes is stinkertjes omdat ze door hun geur wormpjes en ander ongedierte in je tuin verjagen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je wel knoppen ziet kun je die het beste er uit nijpen tot je een plant hebt van enige volume. Daarna krijg je gegarandeerd een rijk bloeiend afrikaantje.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dat kan liggen aan de grond in je tuin. grond waar bijna geen voeding meer in zit zal niet mee helpen aan de bloei.
Je kunt dus proberen om nieuwe potgrond rondom je afrikaantjes te strooien. ( geen bemeste tuin aarde want dat zit vol met onkruid zaad en liever ook geen goedkope fleurella potgrond omdat daar ook weinig tot geen belangrijke stoffen in zitten. en als klap op de vuurpijl moet je de afrikaantjes ook nog even bij mesten met mest voor de bloei . Dat is gewoon te koop in potjes bij de bloemist of supermarkt, tuincentrum of wat dan ook . De dosering staat wel op het etiket ,meestal is het 1 eetlepel op een gieter water. En mest bij zo vaak je maar kan. ( uiteraard mest je bij op de grond en niet op het gewas zelf want dan krijg je bruine vlekken op de blaadjes ( brand)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding