Hoe verjaag ik al die vogels uit mijn tuin en onder mijn dakpannen vandaan?

Ik woon in het veld en geef mijn honden alleen vroer in hun hok zodat ze daar niet op af komen, ze piepen echt dag en nacht alles bij mekaar

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Tuin
8K

Antwoorden (10)

Even geduld, als ze uitvliegen wordt het al een stuk minder. Ik neem tenminste aan dat het om nestjes gaat en het zou wreed zijn om die nu te verjagen. Daarna langs de onderrand van de pannen gaas aan (laten) brengen. En in de tuin... tja... de meeste mensen zijn blij met vogeltjes in de tuin, niets aan te doen, 'it's a free world'...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou zeggen niet.
Dat heet nu natuur. Als je ze verjaagd kun je er van uitgaan dat je alle jongen de dood in jaagt.
Ga in het najaar de gaten na en zet er gaas tussen.

In het veld (lees natuur) wonen zorgt ervoor dat de dieren ook dichter bij je zijn.
Stel de vraag andersom. Woon jij bij hun in hun habitat of zij bij jou?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Niet.
Vogels verjaag je niet, daar geniet je van.

Als je in de natuur gaat wonen dan kun je van tevoren wel inschatten dat daar vogels bijhoren.

Bekijk het eens van de andere kant, het hoort erbij en nu ga ik er (leren) van genieten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik snap die - niet!!
van mijn een +
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dankjewel Marion, die - komt vast van een vogelhater.
Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
Debiel antwoord joh, er word hier gezocht naar een oplossing, niet naar bomen knuffelaars die niet verder dan hun neus kunnen kijken.
Als iemand deze vraag begrijpt, ben ik het wel!
Wij hebben zelf enorm veel overlast van duiven en worden gek van het gekoer boven ons hoofd. En was hoef ik niet buiten te hangen, want ik heb geen behoefte aan vogelstront in lakens en theedoeken.
De dakgoten liggen vol met dikke lagen poep . Elke keer hebben we verstopping en loodgieters balen ervan als ze het dak op moeten hier. Ook de vensterbanken en ramen zijn altijd vergeven van de uitwerpselen, die tal van ziektekiemen herbergen.
Het is een plaag waar de gemeente niets aan doet en de provincie al evenmin.
Ik heb me strips met pennen laten adviseren. Aan te brengen in de dakgoot. Ook bewegende dingen (vlaggetjes of slierten) werken remmend.
Echter, als je dak even hoog is als het onze (4 etages hoog) dan zul je niet snel zo'n bezoekje aan je goot brengen..
Als iemand je een afdoende advies heeft gegeven, hoor ik het graag, want ik zou na pakweg 13 jaar ook wel eens dolgraag van die duiven verlost worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zorgen dat er geen eten meer in de buurt is. Dus alle bomen en struiken kappen. Onkruid bestrijden. Misschien alles betegelen en zorgen dat er geen groen plekje meer in de buurt is. Scheelt denk ik heel veel vogels.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Michell : je woont in het veld, dan woon je midden
in de natuur en dan moet je ook een zijn met de natuur, en het piepen van die jonge vogeltjes hoort daar bij . Als
de jongen uitvliegen ben je van het piepen verlost.
Menigeen zou jaloers zijn op dat mooie plekje in het veld.
En ik neem aan dat jezelf ook voor de natuur en het buitenleven hebt gekozen, door daar in het veld te leven
en te wonen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Die jonge vogeltjes krijgen van hun ouders, na het piepen, duizenden vliegen en muggen!
Dat betekend aanzienlijk minder last van insecten!
Ze vangen ze rond jouw huis, dus wees ze dankbaar.
Door al die insecten te eten zijn ze snel volwassen en vliegen ze uit, hierna zijn ze nog een paar dagen in je tuin, om daarna voorgoed te vertrekken, dus is je probleem snel over.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dieren, waaronder ook vogels, willen maar 3 dingen:
Rust, Voedsel en Voortplanten.
Door de biotoop onaantrekkelijk te maken verstoor je de leefomgeving en trekken ze weg.
Wat jammer dat je er niet van kan genieten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik begrijp je vraag ook erg goed, wij hebben ontzettend veel last van kraaien. Die kraaien lopen op ons platte dak van de slaapkamer en ik werd er elke dag rond 5:00 uur wakker van. Daarnaast pikken ze de kit uit de kozijnen. (wij wonen vlakbij bossen)

Oplossing: ik heb een ballon aan een touw uit het zolderraam gehangen (dat zolderraam zit boven het platte dak van de slaapkamer), daar komen ze niet meer. Heb ook wat vlaggetjes aangeschaft en die ga ik nog ophangen. Dus veel ophangen vlakbij het huis wat beweegt in de wind.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je midden in een grote stad zou hebben gewoond zou je hebben geklaagd over al die lawaaige scooters in de stad.Jammer maar helaas het hoort bij het leven buiten. En anders lekker verhuizen naar de grote stad.