Kan ik mijn tuintegels verven?

Ik zit erover te denken mijn 'straatje' in de achtertuin te verven, het is ook maar zo saai grijs.. Het zijn gewone stoeptegels met hier en daar een 'waaltje' door de vorige eigenaar aangelegd. Welke verf is hiervoor geschikt? Ik zat zelf te denken aan betonverf of zoiets, maar misschien kan het ook met gewone verf?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Tuin
19K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat een leuke, creatieve vraag. Als de tuin er net zo uit gaat zien als je eend wordt het iig een vrolijke boel!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
appeltje heeft gelijk, leuke eend
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dank je wel! :-)

Het beste antwoord

Het beste kun je een epoxy coating gebruiken. Die coating is namelijk bestand tegen weer en wind en is slijtvast. Het nadeel is dat deze coating ontzettend duur is.

Betonverf is niet slijtvast, dus misschien kun je dit beter voor de sier gebruiken op een aantal tegels buiten het looppad. Als je echt een kleurtje wilt op alle tegels, houd er dan rekening mee dat je ze elk jaar opnieuw moet verven. Maak de tegels schoon met een hogedrukreiniger en laat ze heel goed drogen, voordat je gaat verven.

Regenwater versnelt het slijtproces van betonverf. Het bladdert sneller af. Daarom is het belangrijk om je tegelvloer aflopend aan te leggen voor een goed afwatering. Zorg dat je een tegelvloer met betonverf nog ietsje schuiner laat aflopen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ja dat kan. Bij de betere bouwmarkten is tegenwoordig tuintegel verf te koop, die dus speciaal voordit doel gemaakt is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gewone verf lijkt me niet erg geschikt voor stoeptegels.
Gebruik dan liever betonverf, waar je zelf ook al aan dacht.
Deze is te koop in veel kleuren en goed slijtvast.
Een goed alternatief is wegenverf zeergoed slijtvast en in diverse kleuren verkrijgbaar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
een buurman van mij heeft grindtegels geverfd en dat is heel mooi geworden. Maar daar loopt ie niet overheen, dus dat slijt niet zo.
ik wilde je de foto niet onthouden.

verder denk ik dat bovenstaande antwoorden juist zjn
betonverf slijt sneller, epoxy is duurder
en goed schoon, droog, stofvrij en vetvrij maken