Hoe groot is de kans op schade als een minigaafmachine langs een garage rijdt?

Voor onze nieuwbouwwoning kan de hovenier onze tuin alleen via de woning bereiken. Met een minigraver, karretjes, kleine trekker rijdt hij langs de garage van de buren. Weet iemand hoe groot de kans op schade, zoals scheuren en verzakking, is bij de buren? Heeft iemand hier ervaring mee?

3 jaar geleden
in: Tuin
2.3K
ronron1212
3 jaar geleden
Over je eigen grond? De schade die zou er niet moeten zijn.
Goedendag
3 jaar geleden
Er wordt ongeveer 30 cm afgegraven
paulus811
3 jaar geleden
Hoe kunnen wij die de situatie niet kennen daar nu iets zinnigs over zeggen?

Antwoorden (1)

Dat soort klein spul maakt nauwelijks trillingen o.i.d. tijdens het passeren. Natuurlijk moet de hovenier een beetje uitkijken met manoeuvreren, maar als hij voorzichtig is, dan is de kans op schade door het passeren vrij klein.
Met graafwerkzaamheden is het wat anders. Grav5in de buurt van gebouwen kan er soms toe leiden dat verzakkingen optreden.
ronron1212
3 jaar geleden
Hoe diep wil hij graven denk je? @Oze alles staat op palen en die staan echt wel stevig genoeg.