Hoe kan ik spinnen en pissebedden in de schuur wegjagen?

Wij hebben een schuur waar veel spinnen, spinnenweb en pissebedden zijn. De schuur is best vochtig. Hoe kan ik het aantal insecten hier flink reduceren??

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
in: Tuin
3.5K

Antwoorden (2)

nou, ten eerste kun je de schuur wat minder vochtig maken, zodat de insecten daar minder naartoe gaan. ook kun je het er wat lichter maken. als je toch wilt dat de insecten een plekje hebben, kan je altijd nog een insectenhotel bouwen
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Heb er nu zo’n vochtvreter bak neergezet... zou dat dan werken?
die spinnen laten zitten, die eten insecten, dus dan ben je die kwijt
Hoe houd ik pissebedden buiten?
Er zijn verschillende acties die ondernomen kunnen worden. Om te beginnen dient ervoor gezorgd te worden dat ze niet binnen kunnen komen. Dus begin met het dichten van naden en kieren. Zorg dat ventilatieopeningen worden afgesloten met een deugdelijk rooster of fijnmazig gaas. Vermijd vocht; dus geen lekkende kranen, droge kruipruimte en goede ventilatie. Een berg tuinafval of composthoop trekt ze aan. Als je geen pissebedden wil, ruim deze dan op of creëer een composthoop zo ver mogelijk bij de schuur/woning
pissebedden zijn trouwens niet schadelijk (het zijn ook geen insecten)