Hoe moet ik mijn olijvenpitje dat is uitgekomen en zijn omhulsel eraf is in leven houden. Het lijkt er op datie dood aan het gaan is?

Ik heb een olijvenpitje in aarde gestopt. Hij zit lekker binnen . Eerst was er een dun groen takje uitgekomen die achteraf 'dood'is gegaan. Net wanneer ik de hoop verloren had, kwam het pitje tevoorschijn. er groeit twee groene dingen erin. Zijn omhulsel (van het pitje) is er nu vanaf. wat moet ik doen om hem in leven te houden? want ik heb gehoord dat het heel moeilijk is om van een olijvenpitje een olijvenboom te maken.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Tuin

Het beste antwoord

ik vind het al knap dat je zo ver bent gekomen, volgens mij moet hij: niet op de tocht staan, veel licht overdag, niet te nat houden maar wel sproeien, vooral als je nu de kachel aan hebt. Als je blaadjes wat lijken te verschrompelen is de lucht te droog.

Voor het een boom is ben je echt veel verder hoor, ik heb ooit een behoorlijk grote plant uit een avocado pit weten te kweken maar die heeft het uiteindelijk toch niet gered helaas

veel succes
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Bijna zeker is het een te kort aan daglicht.
Olijven laten zich uitstekend zaaien, maar het duurt erg veel jaren voordat het een boom is.
Ik zou nu opnieuw zaaien, straks in Maart is er veel intenser en langer daglicht en niet te veel water he.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het oude omhulsel is het restant van het zaadje en die heeft zijn taak achter de rug, verdere kan ik niets zeggen, je zou een foto moeten plaatsen bij je vraag.