wie weet een goeie bodembedekking voor een tuinpad?

Ik twijfel tussen kokos, dat schijnt nieuw te zijn en boomschors. Mijn tuin is wild en landelijk, dus stenen zijn geen optie.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Tuin
4.3K

Antwoorden (3)

Er zijn verschillende opties. Je geeft zelf boomschors/houtsnippers en kokos al aan, daarnaast worden bijv. ook cacaodoppen gebruikt. Deels is het een kwestie van smaak. Cacaodoppen hebben scherpe randjes waardoor het minder geschikt is als je er met blote voeten over wilt lopen, maar het is daardoor wel weer effectiever tegen slakken. Verder worden cacaodoppen afgeraden als je een hond hebt, omdat er een stof in zit die schadelijk is als een hond de doppen opeet.
Op bijgaande link kun je de drie met elkaar vergelijken.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Als je dat pad vaak gebruikt heb je eigenlijk helemaal geen bodembedekking nodig. Dan word het zo'n olifantenpaadje.
Je kunt ook nog kiezen voor schelpen.
6 jaar geleden
Behalve bekende bodembedekkers als kokos boomschors en cacaodoppen, bestaat er nog een ander natuurlijk produkt, door de structuur ligt het produkt zeker 25 jaar en is daarmee duurzaam. Het is geschikt voor meerdere tuindoeleinden maar ook geschikt voor dakterrassen door het lage gewicht.

De naam is misleidend: perziksteen, het is geen steen. het betreft het hard houten omhulsel van de perzikpit. Zoals gezegd, een bodembedekker, maar ook slakwerend en is daardoor met geen van de bestaande produkten te vergelijken.
"O.a. door de structuur kunnen we spreken van een natuurlijk en duurzaam en onderhoudsarm produkt."