Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe heet die verlichting voor buitenkant van mooie oude gebouwen?

Ik heb erg domme vraag. Ik zoek van die belichting om een (oud) gebouw 'snachts aan de buitenkant in sfeerlicht te zetten, maar ik weet niet hoe het heet, dus kan het ook nergens op internet vinden. Ik dacht altijd dat het flatlight heette, maar dat blijkt heel iets anders. Ik bedoel zoiets als dit: https://cls-led.com/nl/cityhall-middelburg/ , alleen liever de ouderwetse variant. Die lampen hadden een driehoekige vorm, meestal zwart, en het lichtvlak dus schuin omhoog op 't gebouw gericht. Niet de moderne ongezellige nepverlichting als dit https://www.bol.com/nl/p/beamz-star-color-240-wash-voor-belichting-van-o-a-gebouwen/9200000095636685/?bltgh=hYwSiU-0XHnUp6ylTfdCtA.1_4.6.ProductTitle

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
in: Tuin
5.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Misschien bedoel je floodlight.
Je zou kunnen zoeken op afbeeldingen van:
buitenarmaturen floodlight gebouwen prijs
of
outdoor fixtures floodlight price
Je dacht altijd dat het flatlight heette: floodlight lijkt hierop…
(Lees meer...)
4 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Ja, dat is 't, floodlight! Waarom kun je in 't engels alles op 10 manieren schrijven?!
De term aanstraalverlichting kende ik niet, maar is zelfde dus, weer wat geleerd!
Hartelijk dank Simon en Edraket voor jullie behulpzame antwoord!
SimonV
4 jaar geleden
Graag gedaan. Aanstraalverlichting is niet hetzelfde als floodlight.
De verlichting voor de buitenkant van mooie oude gebouwen heet aanstraalverlichting.
Een vorm van aanstraalverlichting is floodlight.
Dat heet "Aanstraalverlichting"
De gebouwen worden aangestraald.
(Lees meer...)
4 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding