Kan ik een beukenhaag voorzien van klimop. Of zijn er andere manieren om de haag in de winter groen te houden?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Tuin
7.1K

Het beste antwoord

Een gewone klimop kan uitstekend in een beukenhaag groeien. Als je goed oplet in de natuur kan je dat vaak ook al zien. Onderveel struiken en bomen groeien al zaailigen van de klimop. Deze klimop kan uitstekend in het donker groeien, hij is daar kampioen in!! Doordat de klimop ook in de winter groen blijft heb je nu zomer en winter een haag die groen is . Wel zou uiteindelijk de klimop zo groot worden dat het ten koste gaat van de beuk. Maar met flink snoeien van de klimop zal het nog lang goed gaan.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Dat zou ik niet doen,het hele aanzicht van de beukenhaag wordt verknoeid.Gewoon zo laten zou ik zeggen,dan ziet het er in het voorjaar en zomer prachtig uit.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het mooie aan een beukenhaag is dat hij in het voorjaar, de zomer en de herfst prachtige kleurenwisselingen heeft. Nadeel is wel dat hij in de winter kaal is.
Ik zou dit zeker niet oplossen door de haag te verstikken met klimop of iets dergelijks.

Wil je ook 's-winters een groen haag dan zou ik de haag vervangen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Alleen als je de beukenhaag wil vermoorden...

Vervangen door een wintergroene haag lijkt me inderdaad de enige oplossing.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Op een geven moment zal de klimop over de beukenhaag gaan groeien. Dit hangt wel van af hoe voedselrijk de grond is, hoe rijker de grond hoe meer de klimop naar boven groeit. Hij heeft dan minder wortels in de grond nodig. Je zou eventueel de haag kunnen vervangen voor een groenblijvende haag, maar dit duurt wel weer enkele jaren voordat er een nieuwe mooie haag staat.