Is het normaal dat nieuwe bestrating na 2 maanden al iets is gezakt?

Goedemiddag allemaal,
Ik heb nieuwe bestrating in mijn voortuin. In het begin lagen alle tegels gelijk met elkaar. Na 2 maanden lijken sommige tegels iets ze zijn gezakt ten opzichte van de andere tegels. De hoeken van sommige tegels bevinden zich lager ten opzichte van tegels die ernaast liggen. Ik zou zeggen enkele millimeters, maar het is wel zichtbaar. Dus dit is niet bij alle tegels het geval. Is dit normaal? Of is er sprake van verzakking en moet ik me zorgen gaan maken?
Bedankt voor jullie hulp!

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Tuin
3.1K
Ritsuka
5 jaar geleden
Is het wel goed aangetrild?
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
De bestrating is door de stratenmaker aangelegd. Ik zou denken dat er wel is aangetrild.. Maar zouden de tegels zakken als er niet goed is aangetrild? Is er nu al sprake van verzakking of kan er ook iets anders zijn?
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Moet ik me zorgen maken dat de tegels nog meer zullen zakken?
Ritsuka
5 jaar geleden
WAT voor stratenmaker, want daar heb je veel beunhazen rondlopen. Die eigenlijk tuinen aanleggen, en straten er een beetje bij doen.
Of een goedkope Pool. Zonder te weten hoe het aangelegd is kun je niet veel zeggen.
Ritsuka
5 jaar geleden
Wat heb je per uur betaald?
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Ik heb circa 1400 voor een tuin van 20 vierkante meter betaald..
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Daar zitten tegels van circa 500 euro bij
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Dus ik hoop niet dat het over een aantal maanden helemaal verzakt.. Kan het ook zo zijn dat de grond moet "settelen" waardoor de tegels lager gaan liggen, maar dat het daarna stabiel blijft? Of zakt het alleen maar verder? Wat zou ik nu kunnen doen?
Ritsuka
5 jaar geleden
Voor dat geld zou ik die persoon terug laten komen, en met een goede trilplaat over alles heen laten gaan.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Hoe kan ik dat het beste doen? Want ik denk niet dat die persoon terug wilt komen..
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Hoe zou ik diegene het beste terug kunnen roepen..
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Maar het is met dit weer zeker niet meer mogelijk om aan te trillen? Met de vorst?
Z512099
5 jaar geleden
Als reeds na 2 maanden al verzakkingen optreden gaat het nog veel erger worden en het zal nog versnellen vanwege de komende vorstperiodes.
Uw voortuin zal opnieuw bestraat moeten worden.

Antwoorden (1)

Dat hoort eigenlijk niet. Als het goed is gelegd en de goede ondergrond is gebruikt, mag het niet gaan 'wiebelen". Een andere reden dan slecht leggen zou kunnen zijn: ondergraving door ratten, en ik weet waar ik over spreek. Hier is de hele straat verzakt door de ratten die overal tunnels hebben gegraven.
Ivana