Weet iemand de naam van deze grassoort?

Het is groen gras, hoogte circa 50 cm, nog geen bloemen in gezien. Vrij breede grasstengels..

iemand een idee?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Tuin
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Haal eens een grassoortenboekje bij bibliotheek, daar kan je aan de hand van vragen achter het ras komen.
het is namelijk heel moeilijk om van afstand met 1 foto achter het soort te komen, je moet het van dichtbij kunnen zien en voelen. succes!
Rieneke1
13 jaar geleden
volgens mij is dit geen grassoort, lijkt er niet op.

Het beste antwoord

Het is bijna zeker een Hemerocalis, maar er zijn zo veel soorten in, dat ik het niet helemaal zeker weet, komen er straks grote kelken in, dan klopt het.
Het is zeker geen gras.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
top.. een daglelie.. ik ben benieuwd welke kleur kelk erin zit. dank voor de reacties.

Andere antwoorden (1)

het lijkt heel veel op het loof van mijn daglelies, oftewel hemerocalissen.
Rieneke1