Is een flyer de juiste communicatiemiddel om klanten tot actie te zetten?

Bijvoorbeeld wanneer een wooncorporatie klanten wil overhalen om hun tuin te onderhouden. Om hun te laten inzien hoe belangrijk dat is, kan je dat bereiken met een flyer of moet je toch een andere middel hiervoor gebruiken?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Tuin
1.9K
Amadea
5 jaar geleden
Als je er een wedstrijd aan verbindt misschien wel.
Antoni
5 jaar geleden
Wanneer beoordeel je een communicatiemiddel als juist, als effectief? Alleen maar als 100% van de klanten de oproep volgt, of ook als dat maar 80% of 60% is? Die vraag zal je eerst nog moeten beantwoorden. Waarschijnlijk is ieder willekeurig communicatiemiddel in enigerlei mate juist, of effectief. Meestal geldt: hoe persoonlijker het contact is, hoe effectiever.
SentWierda
5 jaar geleden
Als het een persoonlijk geadresseerde flyer is aan de klanten (dus met naam en huisnummer op de flyer of op de envelop) dan is het zeer effectief.
Als het alleen maar een flyer is, dan wordt die niet bezorgd bij nee/nee en nee/ja stickers en wordt globaal slechts de helft van de mensen bereikt. Dus weinig effectief.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Het doel is om de bewoners erop te attenderen dat zij hun tuin moeten onderhouden (om de nadruk te leggen op moeten). Kan je dat ook bereiken met een brief en een flyer als bijlage? In de brief staan de consequenties van het niet onderhouden van hun tuin en in de flyer staan er tips en tricks voor hoe je een tuin moet onderhouden voor degene die wellicht geen groene vingers heeft. Of is alleen een flyer effectief?

Antwoorden (2)

Nee, dit is volgens mij niet het juiste middel. Er worden zoveel reclameblaadjes verspreid, dat deze flyer ook in de prullenbak beland.
Organiseer een avond in het wijkcentrum en vermeldt dat in de plaatselijke krant. Zorg voor een paar leuke tuinontwerpen en laat die zien met behulp van een overheadprojector. Alle aanwezigen krijgen drie tuinplantjes mee. Bespreek tussendoor hoe belangrijk het verzorgen van de voortuin is om de hele buurt een goed aanzien te geven. Mensen komen graag als ze iets gratis mee krijgen.
Ivana
5 jaar geleden
Dat is verschillend per persoon hoe die daarmee omgaat en hangt ook af van de flyer. Als ik een flyer zou krijgen ben ik wel nieuwsgierig. Dan is het belangrijk dat de flyer er duidelijk en betrouwbaar uit ziet! Daarnaast kun je natuurlijk altijd een advertentie plaatsen via social media, zoals bv facebook waar je veel mensen kunt bereiken. Veel succes!!