de buren hebben hun kant van mijn schutting geverft en flink geknoeid, wat is mijn recht?

ze hebben een bruine schutting met witte verf geschilderd en niet zo netjes, er druipen strepen aan mijn kant. wat kan ik hier aan doen? ik kan niet praten met hun.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Tuin
14.3K

Het beste antwoord

Hoe dan ook, ze zijn verplicht om het in orde te brengen aan jouw kant. Of het nu jouw schutting is of een gezamenlijke schutting.
Als je niet met hun kunt praten, stuur ze dan een vriendelijke brief:

Beste Buren, we hebben nooit erg veel met elkaar gepraat, en daarom vind ik het moeilijk om toch het volgende tegen jullie te moeten zeggen. Jullie hebben de schutting aan jullie kant geverfd, dat is jullie goed recht. Maar nu is aan onze kant de verf doorgedropen, terwijl wij heel graag een bruine schutting wilden houden.

Hoe zullen we dat samen oplossen? Kunnen jullie mij nog deze week antwoorden?

Met vriendelijke groet.

Als je geen antwoord krijgt.
Dan doe je een aansprakelijkheidsstelling de deur uit"

Beste Buren,

De schutting aan mijn kant is echt lelijk geworden tgv de verfactie aan jullie kant. Het kost (bv E 200,-- prijsopgave vragen).

Willen jullie je verzekeraar van je WA polis hiervan op de hoogte stellen?
Het bedrag ontvang ik graag op mijn banknummer......

Met vriendelijke groet,

En dan verwacht ik dat er wel een gesprek op gang zal komen.

Indien niet, dan kun je ermee naar de kantonrechter. (heb je geen advocaat bij nodig)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat ze niet reageren op een brief, dus het zal uiteindelijk de tweede optie worden. Bedankt voor deze reactie!

Andere antwoorden (7)

Mijn advies is om toch met ze te gaan praten!

Er is nog een optie!
Schilder jou kant van de schutting ook;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jij ook de schutting verven, maar dan zwart!!

Zonder gekheid, een zwarte schutting is erg mooi.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als jullie de schutting samen hebben betaald dan heb je er ook wel wat over te zeggen,en praten kan nooit kwaad.
Sommige van dit soort zaken lopen lopen vaak uit op langslepende burenruzie's.
Mijn advies,praat met je buren over de schutting!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als het echt jouw schutting is, en aan jouw kant van de erfgrens staat, dan mogen ze de schutting niet verfen zonder jouw toestemming. Als het een gedeelde schutting is (Hij stata op de erfscheiding) dan mogen ze jouw kant niet verfen. Hun kant wel. in beide gevallen kan je van hun verwachten dat ze dit in orde maken en jouw kant minimaal terug brengen in oude staat. Als de schutting van jouw is, moeten ze zelfs op jouw verzoek de schutting compleet ontdoen van de verf. Het is immers niet hun schutting.

Lees er meer over op:
http://huis-en-tuin.infonu.nl/tuin/21343-buren-met-schuttingen-bomen-en-struiken-en-uw-rechten.html
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat een drama, kan mij voorstellen hoe je je voelt.
Ik zou ze als eerste even meenemen naar jouw kant van de schutting en hun reactie afwachten. Misschien schrikken ze zelf zodanig dat ze het onmiddelijk voor je op willen lossen. Dan is het probleem de wereld uit. Reageren ze gelaten zonder de zaak voor jouw te willen oplossen dan kan je altijd nog verdere stappen ondernemen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
gewoon rustig naar de buren gaan en vertellen dat het aan jou kant aardig heeft gedrupt.
vraag anders of ze nog verf over hebben zodat jou kant ook even kan
13 jaar geleden
het spreekwoord "beter een goede buur dan een verre vriend" gaat bij jou niet op begrijp ik!
toch zou ik je adviseren te gaan praten met je buren,
vaak komt het wel weer goed laat hen zien waar je mee zit
en anders schilder je kant weer netjes over
sta erboven!
per slot van rekening woon je naast elkaar en kom je elkaar dagelijks tegen