Hoe verwijder ik het beste een vieze alglaag van mijn straatstenen?

Mijn straatstenen achter ons huis zitten onder de aanslag al heel lang. Ik wil er graag van de zomer wat aan doen. Wat kan ik doen dat ik het wegkrijg en wat kan ik doen om het te voorkomen?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Tuin

Het beste antwoord

Ha, die Heinie86;

Je krijgt het met een goede hogedrukspuit vrij makkelijk weg. En anders zijn er ook bij DHZ- en tuincentra schoonmaakmiddelen voor te krijgen; oplossen in water en boenen. Voorkomen kun je het volgens mij bijna niet.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Hogedruk reiniger, en een bezem+sop.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Met een hogedrukspuit...

Het is overigens geen alg, maar een moslaag die op de stenen zit. Hier kan je bij de bouwmarkt wel iets voor krijgen...

Het beste zou natuurlijk zijn om alles eerst te behandelen, dan met de hogedruk erover. En tot slot weer alles te behandelen. Alleen met de hogedruk resulteerd dit ook in een gewenst resultaat. Pas er alleen wel bij op dat er voldoende druk op de spuitlans staat en pas op dat je niet al het zand tussen en onder de stenen vandaan spuit...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Tip van mijn moeder: iedere keer als je aardappelen kookt, het kookvocht over de stenen, even kort met de bezem en je krijgt geen last van algen.