Welke plant is dit ?

en hoe vermenigvuldig je deze, bij wijze van zaad of zaait zij zich zelf verder ? en hoe gebeurt dit anders ?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Tuin
2.1K

Antwoorden (4)

Lijkt sterk op de ridderspoor. Die kan je gewoon zaaien / zaait zichzelf uit
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Delphinium Ajacis = Ridderspoor

Klik op de link voor alle details
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deze plant lijkt inderdaad heel erg op een ridderspoor. Hij zaait zelf uit, maar als je zelf wilt bepalen waar hij moet komen kun je ook zelf een stekje maken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
kan je niet stekken, alleen maar zaaien.
Het is inderdaad een Delphinium, ridderspoor en dan van het soort met de vertakte bloeiwijze.
Hij zaait zichzelf uit of je kunt hem scheuren.

Ridderspoor met vertakte bloeiwijze Ridderspoor met cilindrische bloeiwijze ('Pacific'-hybride) Ridderspoor van
het Belladonna-type
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
kan je niet scheuren deze eenjarige ridderspoor.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maar toch zeker wel een stuk afsteken dan?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nee, dat gaat met deze plant niet, omdat het een eenjarige is, heeft hij geen wortelstokken die je kan scheuren, zelfs overzetten lukt meestal niet, alleen zaaien en hele kleine plantjes kan je over zetten.
Een meerjarige ridderspoor gaat dat prima.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ed, bedankt.