Wat kan ik doen met of maken van deze boomstronk?

Deze stronk is neergelegd aan de rand van mijn vijver, De omgeving is nu wat rommelig maar dat komt door zandverplaatsing met een graafmachine. Voor de stronk moet het wat grassig worden met wilde bloemen. Maar wat doe ok met de stronk, klimop,varens of iemand een beter idee?

Toegevoegd na 7 uur:
Voor iedereen een + en bedankt voor het meedenken.
Ik denk dat het idee van AMC mij het meeste aanspreekt, de rest is al veel puur natuur en een mengeling aan kleur moet prachtig zijn. Op de foto is niet goed te zien dat er een donker wal achter ligt met een bos.
Dus kleur moet eruit springen!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Tuin
2.6K

Het beste antwoord

Maak er bovenop en opzij wat gaten in , stop er aarde in en plant er rotstuinplantjes in, laat een efeu er langs lopen of Campanula. Je hebt ook kleine vetplantjes die je erin kunt zetten.
Ik heb ooit een stuk boomstam bovenop uitgehold, aarde in de zo ontstane spleet bovenop gedaan en er roze zeepkruid linksvoor,witte borstelflox middenvoor, gele muurpeper rechtsvoor en erachter links-midden een blauw karpatenklokje( campanula) en er naast donkerroze steenanjer geplant. Dit loopt er helemaal overuit en is een echte blikvanger naast de voordeur in de border.
Het lijkt me ook een mooi gezicht om er bovenin een Dichondra Silver falls te planten. Mooi gezicht zo`n waterval van zilveren bloemetjes. De bossige ranken zien er glanzend in de zon zo mooi uit!
Het lijkt me ook een mooie plek om erachter dat hoge Pampasgras te planten, die vallen pas echt op met zo`n stronk ervoor.
amc
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dankjewel, een kleurrijke voorstelling, lijkt me prachtig.
Hier ga ik wat mee doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nogmaals bedankt.

Andere antwoorden (4)

Je kan hem wat bijwerken en er een waterval van maken, met een beetje geluk loopt die ook nog uit. Dan heb je wel wat (:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je zou de natuur z'n gang kunnen laten gaan. Wordt het vanzelf iets moois....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Plant er varens tegen aan en laat de stronk de stronk en ga niet met vetplantjes aan de slag, of zo iets, die horen tussen stenen en grind.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je er klimop tegen laat groeien heb je binnen de kortste keren een totaal bedekte stronk. Wij hebben dit ook gedaan en van de oorspronkelijke stronk is niks meer te zien. En of je dat wilt??