Waar blijft de potgrond?

Als je een stek in een grote pot zet , en deze laat groeien , hoe kan het dan dat na verloop van tijd het één grote bak met haarwortels hebt ? Maar waar is dan de potgrond gebleven? Lost die op en verteerd de plant dat??

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Tuin
3.1K

Het beste antwoord

Potgrond wordt samengesteld uit tuinturf en turfstrooisel. Hieraan worden kunstmeststoffen en soms ook andere stoffen, zoals klei toegevoegd. Er zijn naast deze potgrond ook andere potgronden beschikbaar op basis
van compost (VAMcompost), cocos- of cacaoafval (cocosvezels en cacaodoppen).

Een groot deel van de potgrond kan dus verteerd worden.
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Elke plant groeit van voedsel en water en het voedsel van de plant, zit in de potgrond en net als bij mensen is na een poosje het bordje/potje leeg.
Dus het zit in de plant.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja de plant trekt t voedsel uit de potgrond en verteerd die daar groeien planten van
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bovenstaande antwoorden zijn juist.
Daar komt bij, dat in verse potgrond vrij veel lucht zit. De grond zakt dus nogal in (inklinken heet dat bij grond), waardoor het veel minder lijkt te worden.