Moeten brocolliplantjes 's nachts naar binnen?

Ik heb ze binnen gekweekt en ze nu in grotere potjes buiten staan.. Het zijn nog tere plantjes, is het beter om ze 's nachts naar binnen te halen? Vannacht wordt het zo'n 6 graden, is dat te koud?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Tuin

Het beste antwoord

De plantjes moeten eerst nog afharden zoals eef al zei, doe dat wel een beetje geleidelijk aan.

1. telkens langere periodes van gewenning aan de buitenlucht
1. Begin 7 tot 10 dagen voor je verplantingsdatum.
2. Zet je planten buiten in een beschutte plaats. Bijvoorbeeld onder een boom of onder een afdakje. Laat ze 3 à 4 uur buitenstaan en vermeerder die tijd dagelijks met 1 à 2 uur.
3. Planten ’s nachts binnenhalen.
4. Na 2 tot 3 dagen mag je de planten in de ochtendzon zetten, zet ze ’s namiddags weer in de schaduw.
5. Na 7 dagen zouden de planten een zonnige dag kunnen verdragen én een volledige nacht (tenzij het afkoelt tot onder de 10° C). Als het overdag te warm wordt, zorg dan dat je extra water geeft.
6. Vanaf 7 tot 10 dagen zijn je plantjes klaar om verplant te worden. Probeer een niet te warme dag uit te kiezen en geef veel water!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Graag gedaan en veel succes ermee!

Andere antwoorden (1)

Je moet ze gewoon een paar weken op een beschutte plek laten staan.
Het liefst allemaal een beetje dicht bij elkaar.
Afharden,zo noemen wij dat hier .
Kunnen ze wennen aan de dag en nacht temperaturen.
Zorg dat de plant zich een beetje zet,en na die die tijd kan hij in de volle grond.