hoe kan ik het beste m'n tegels schoon maken van m'n dakterras

het gaat om 33 vierkante meter met 30x30 tegels
op een dak boven een winkel
het dak is met mastiek bekleed en onder de tegels liggen rubbers op de hoeken
er zit een kier tussen de tegels van +/- 5 mm
is dit te doen met een hogedruk reiniger of kan je dan het dak beschadigen.
moet ik dan toch met een borsteltje op de knieen gaan
en een speciaal goedje halen in een tuin centrum

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Tuin
1.7K

Antwoorden (5)

Een huis-tuin-en keuken hogedrukspuit is daar prima geschikt voor. Dan beschadig je de boel niet. Je kan eerst met een grove bezem de tegels voorverwerken, het grootste deel schoonmaken. En daarn amet de hogedrukspuit naspuiten. Is niet zoveel werk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Koop, huur of leen een hogedrukspuit waar een roterende kap op kan, deze ronde kap, plaatst je op je tegels, je zult versteld staan hoe goed dit gaat, ook tegen onkruid, zonder deze kap wordt het een zooitje en vliegt de modder alle kanten heen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
juiste antwoord in mijn ogen.
mijn balkon deed ik hetzelfde mee, bleek op het balkon, afscherm kap op de karcher en op de tegels houden en schoonmaken. werkt perfect! +1
Met een plantenspuit een algen/mosdodend middeltje sprayen. Kun je krijgen bij boerenbond of tuincentrum.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gewoon een emmer heet water met een flinke scheut gloor en badkamerreiniger erover heen gooien en na een half uurtje met een harde bezem afborstelen en dan met water schoonspoelen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er van uit gaande dat het hier een mos (groen) vervuiling is en u een hogedrukreiniger te ingrijpend vind raad ik u aan groene aanslagreiniger te kopen van b.v. HG of een ander merk. Het beste kan dit in een plantengieter met broes over de tegels gegoten worden. Daarna met een harde bezem aanvegen. Volg verder de gebruiksaanwijzing op de verpakking.