Wat voor je onkruid is dit?

Wie kan mij vertellen wat voor onkruid dit is?
Onkruid op foto 1 bevindt zich tussen stenen/tegels.
Onkruid op foto 2 is uit het gazon getrokken en op een tegel gelegd voor het contrast op de foto.

Een tip voor de bestrijding is altijd welkom.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Tuin
2.9K
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Volgens mij is het raaigras dat wortelt vrij diep , misschien bestrijden met zout als het niet anders kan
succes
Rieneke1
6 jaar geleden
Gras. Kan je regelmatig wegschoffelen/ wegbezemen, of voor langer resultaat met een krabber, mesje oid tussen de tegels. Kokend water erover gieten kan ook nog.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Eindeloos weerkerend sterk gras tussen de stenen of tegels.
Klopt. Uitsteken keer op keer. Ook te lijf gaan met zout of kokend water op een droge dag.
Gewoon net als gras maaien en onkruid wieden in het perk, iedere keer werk:

Antwoorden (4)

Dit is een hanenpoot, hardnekkig spul. Wij zijn pas ook de hele dag bezig geweest dat uit de tuin te krijgen.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Dit is een van de vele soorten gras met bloeistengel en bloeiaartjes.
6 jaar geleden
Ik denk raaigras
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Het is een 'wild'gras. Komt gewoon aanwaaien. Je ziet het vaker bij tuinen in landelijk gebied, minder in stedelijk.
Het kan zelfs in een nette grasmat ontstaan. Direct eruit steken dan blijft het onder controle.