Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik heb een bolcalpata (boom) die al zijn bladeren verliest kan ik hem terug snoeien? Ook n juli?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Tuin
3.6K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Ik weet niet op wat voor een grondsoort je woont, maar hij kan last hebben van de droogte. Ook kan het verwelkingsziekte zijn.
Eigenlijk is het niet de tijd om te snoeien, maar op zich hoef je daar niet zo bang voor te zijn, hij zal vanzelf weer gaan uitlopen. Toch is het 't beste om de boom om de 2-3 jaar te snoeien. Als je het namelijk ieder jaar doet, zal hij steeds meer takken gaan vormen (waar ook weer blad aan moet groeien), dit kan tot gevolg hebben dat de boom pas laat in de zomer blad heeft. Hij moet namelijk al zijn kracht in de nieuwe takken zetten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Vrijwel alle soorten bomen kan je in de zomer zonder problemen snoeien, dus ook een Catalpa.
Mogelijk laat hij zijn bladeren vallen door het extreem droge voorjaar- zomer, alsdat zo is, dan zal het snoeien prima helpen, zeker nu er weer voldoende regen is gevallen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding