Ik heb een bolcalpata (boom) die al zijn bladeren verliest kan ik hem terug snoeien? Ook n juli?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Tuin
3.6K

Antwoorden (2)

Ik weet niet op wat voor een grondsoort je woont, maar hij kan last hebben van de droogte. Ook kan het verwelkingsziekte zijn.
Eigenlijk is het niet de tijd om te snoeien, maar op zich hoef je daar niet zo bang voor te zijn, hij zal vanzelf weer gaan uitlopen. Toch is het 't beste om de boom om de 2-3 jaar te snoeien. Als je het namelijk ieder jaar doet, zal hij steeds meer takken gaan vormen (waar ook weer blad aan moet groeien), dit kan tot gevolg hebben dat de boom pas laat in de zomer blad heeft. Hij moet namelijk al zijn kracht in de nieuwe takken zetten.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Vrijwel alle soorten bomen kan je in de zomer zonder problemen snoeien, dus ook een Catalpa.
Mogelijk laat hij zijn bladeren vallen door het extreem droge voorjaar- zomer, alsdat zo is, dan zal het snoeien prima helpen, zeker nu er weer voldoende regen is gevallen.