Mijn oleander is in de winter bevroren. de bladen zijn nu helemaal bruin en dor. wat moet ik doen? terugsnoeien of wachten op nieuwe bladen?

De oleander staat inmiddels al weer een paar weken buiten.

Weet jij het antwoord?

/2500

Soms zijn de dikkere takken nog in leven en lopen die weer uit, even aan de schors krabben, is het er onder bruin is dat dood, nog groen is leven ( meestal) Afknippen wat nu bruin is. Pas op met de afgeknipte takken, ze zijn extreem giftig!!!!

Ik denk dat je beter een nieuwe kan kopen... Die van ons doet al 2 jaar bijna niets meer. :-)

Vorig jaar had ik hetzelfde probleem: mijn oleander was bevroren geweest... Toen heb ik de oleander flink gesnoeid, maar er wel op gelet dat er nog wat 'bladknoppen' (waar de blaadjes hebben gezeten en de nieuwe takjes vandaan gaan groeien) zaten, anders kan hij niet meer uitlopen! Ik had hem al opgegeven, want onder de schors was het ook bruinig... maar had hem toch even laten staan en ergens in mei begon hij opeens uit te lopen! het is een nog vollere mooie struik geworden!

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100