Hoe kun je een seringenboom doden?

Hij is omgezaagd maar stam is toch weer uitgelopen met meer dan 50 loten. Wegtrekken helpt niet. Graag advies.

Truuk met gaten boren en zout werkte ook niet.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Tuin
1.7K
paulus811
6 jaar geleden
Wortels rondom kapot steken of hakken met een bijl?
Z512099
6 jaar geleden
Uitfrezen.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Geen plant of boom overleeft onder een zwart stuk landbouwplastic. (eventueel wat zand erover, dat staat leuker) Gaten boren en zout werkt, maar alleen als het zout niet wegspoelt. Dus gaten dichtmaken met kaarsvet of plastic erover.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Wegtrekken zal trouwens zeer waarschijnlijk na een paar jaar ook al voldoende zijn.

Antwoorden (1)

iedere boom moet bladgroen hebben om te kunnen leven.
Voorkom je dat er bladgroen wordt gemaakt ( uitlopen ) dan gaat de boom op den duur toch dood.
Maar jij wacht totdat er weer 50 nieuwe scheuten aan zitten, dus geef je de boom weer bladgroen om door te kunnen groeien.
Zo gauw er nieuwe scheuten komen, breek je ze af en dus niet wachten tot dat ze eer weer zijn.
Als je telkens op tijd bent, is het maar heel weinig werk, de nieuwe scheutjes zijn erg teer en breken zo af.
Zo krijg je de boom dood, niet zo maar in een week natuurlijk, een Sering is een volhouder.