Twee van mijn kruiden, Rozemarijn en Tijm in potten, lijken dood, geen puntje groen te zien, komt dat nog en zo ja wanneer (ongeveer) ?

Vorig jaar gekocht en gekregen, ze zijn gegroeid, staan op een 'plantentrap' (dus niet op de grond) en nog geen groen puntje te zien, terwijl de 2 potten bieslook alweer gegroeid zijn, gebruiksklaar !

Toegevoegd na 1 dag:
hartelijk dank voor de antwoorden en reacties !

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Tuin
4.3K

Het beste antwoord

De Rozemarijn en de kruidentijm, is de afgelopen winter massaal bevroren.
Eigenlijk horen ze ook thuis in warmere landen met minder of geen vorst.
Het gebeurt trouwens niet zo vaak, dat ze bevriezen.
Planten in potten zijn meer gevoelig voor vorst, dus bij vorst altijd op de grond zetten, liefst tegen het huis aan.
Bieslook is volkomen winterhard en staat al in de knop.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
dankjewel voor je antwoord ik dacht dat een plant in pot juist NIET op de grond (vorst) moest staan...!
Dus wel op de grond en tegen de gevel ?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De grond tegen het huis aan is altijd het minst koud, ook komt er altijd nog wat warmte door de muur van het huis heen en is er minder koude wind.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
hartelijk dank, het zal me niet nog een keer gebeuren! +

Andere antwoorden (1)

De kans dat ze bevroren zijn is groot, helaas. Om zeker te zijn, krab je aan de oonderkant wat bast weg. Is het hieronder bruin, dan zijn ze dood.
ZIt er groen nder, dan zit er nog leven in. Helemaal terugsnoeien (zodat de plant geen energie in halfbevroren takjes meer hoeft te steken). grote kans dat de plant dan mooi bossig terug komt. Succes!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
dankjewel voor je antwoord.
ik zal zeker terugsnoeien, ben benieuwd!