Welke blauwe regen bloeit al snel nadat je hem gekocht hebt?

Ik heb me laten vertellen dat het wel 10 jaar kan duren vooraleer blauwe regen bloeit, maar dat er ook een soort bestaat die rapper bloeit.
Welke soort is dat?

7 jaar geleden
in: Tuin
1.3K

Het beste antwoord

De Wisteria floribunda bloeit pas na ongeveer 10 jaar, Wisteria sinensis daarentegen al na 3 jaar...
De sinensis hangt vol met bloemtrossen voordat het blad verschijnt en geurt.
De floribunda die weinig geurt heeft wel langere trossen.
De Wisteria sinensis kocht ik enkele jaren geleden, ze was geënt en er stonden al enkele bloemtrossen in, ik was dus zeker van de kleur, nu (9 april) staat ze volop en massaal in bloei.
Z512099