Wat kan ik doen om het blaffen van de honden van de buren te stoppen?

Onze buren hebben 2 honden die regelmatig, vooral al ze buiten zijn blaffen.
Onze buren doen daar niets aan, ook niet naar talloze gesprekken.
Kan ik wat doen, om ze te laten stoppen met blaffen?

Heb al de wijkagent en de dierenbescherming ingeschakeld, maar die kunnen weinig doen.

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Tuin
34.6K

Het beste antwoord

Helaas helemaal niets denk ik als de buren na alle talloze gesprekken de mening zijn toegedaan dat ze dit een normaal verschijnsel is en u dit maar gewoon hebt te pikken.

Dit blaffen wordt veroorzaakt door mensen die om welke reden(en) dan ook deze honden hebben gekocht of gekregen die ze enig vonden als Pup, zich echter niet voldoende hebben laten informeren over het karakter van de honden.

Honden zijn pure gezelschapsdieren die niet graag alleen zijn en dan ook door hun geblaf duidelijk laten blijken dat ze het niet eens zijn om alleen thuis gelaten te worden.

En naar mijn mening zijn deze mensen dan ook totaal ongeschikt om deze twee honden aangeschaft te hebben, echter weigeren om ze dit _niet om aan te horen geblaf_ af te leren want het is inderdaad wel degelijk mogelijk om dit te bewerkstelligen door met de beide blaffers naar een honden cuscus te gaan waar het ze afgeleerd wordt.

Echter zo te lezen hebbben ze daar geen oren naar en vinden het wel goed zo want neem aan dat ze dit tijdens hun afwezigheid _werken wellicht beiden_? doen want anders zouden ze er zelf ook last van hebben.

Op de tweede plaats kun je hier melding van maken, echter valt dit in deze tijd niet aan te raden,want ik neem aan dat de relatie met die buren inmiddels op een heel laag pitje is komen te staan?

En dan zou het aangeven van deze overlast wellicht de druppel zijn die de emmer bij hen zal doen over lopen en de consequentie's ervan waarschijnlijk ook niet in te schatten zijn.

Echter dan maar te verhuizen voor de lieve vrede, zou helemaal te gek voor woorden zijn.

Daarnaast de dieren wat aan te doen, zou ik het ergste vinden wat een mens zou doen om er van af te zijn, want zij kunnen hier namelijk niets aan doen. En ik als dierenvriend keur ik zulke dingen _wat heet- zou ik degene die dat zou doen zelf wat aan kunnen doen terwijl er geen greintje kwaad in mij zit.

Echter voor mij geldt dat je van onschuldige dieren die zich niet kunnen verweren af moet blijven.

Tja en dan blijft inderdaad de vraag over wat? kunnen wij nu nog doen om dit te laten stoppen.

Ben zelf iemand die altijd alles op een vredige manier wil op lossen middels er over te spreken, en het maakt niet uit waar het over gaat.

Ben echter ook door schade en schande wijs geworden dat dit bij sommige mensen geen enkele indruk maakt en dit zien als een soort macht en terreur van mensen die hierdoor denken! dat zij hun eigen leven kunnen leiden en met niemand rekening hoeven te houden.

Heb ooit het zelfde bij de hand gehad en begrijp heel goed hoe gestoord je daar van kunt worden en het liefst je eigen huis verlaat tot de bazin of baas van de honden zelf weer thuis komen.

Hier had praten over ook geen enkele zin, en na een lange tijd van ergenis heb ik toen mijn eigen soort van wraak genomen om elke avond te gaan boren en timmeren waardoor zij aan de bel gingen hangen.

Echter de grootste frustratie hiervan was dat zij dit wel aangegeven hebben want dat soort dingen mag je maar tot 10.00 uur in de avond doen en heb daar dan ook een berisping op gekregen.

De lachers op de hand natuurlijk van de buren want in tegenstelling tot hun honden _ mogen schijnbaar blaffen wanneer ze daar zin in hebben_ kreeg ik een bekeuring voor de overlast en dit geldt ook indien je de TV of radio na die tijd nog steeds keihard aan hebt staan.

Ben echter niet verhuisd echter al het geblaf van de hele dag opgenomen en dit als laatste poging laten horen aan de buren met de vraag wat ze indien ze hier zelf zoveel overlast van hadden zouden doen.

Het klinkt misschien vreemd, echter schrokken ze er wel van en waren het met mij eens, dat dit geblaf inderdaad niet als normaal door mij werd ervaren want zij vonden het zelf ook vreselijk.

Daarnaast vroeg ik hen hoe zij dan zouden reageren, en het antwoord was het zelfde namelijk zien of er een oplossing gevonden kon worden die voor beide partijen een oplosing zou zijn.

Uiteindelijk is het goed gekomen door beide_ al waren het niet mijn honden _ water bij de wijn te doen, door de helft te betalen voor de gehoorzaamheids training voor de honden.

Eerlijke oplossing ? neen, echter was ik wel na drie maanden van het geblaf af en had en heb er dan ook nooit spijt van gehad dat ik hiervoor de helft heb betaald en dat zo waar de rust weer terug gekeerd was want daar gaat het per slot van rekening om.

Niet dat de buren daarna mijn vrienden werden, want dat kon ik na al die treiter jaren niet opbrengen, echter kijkt niemand elkaar nog kwaad aan en vind ik een goede morgen, middag of avond genoeg. En dat is wederzijds echter heb ik hierdoor het probleem wel opgelost voordat het helemaal uit de hand gelopen zou zijn.

Weet natuurlijk niet of dit ook een optie voor jou zou kunnen zijn, echter proberen kun je het altijd.

Wens je veel wijsheid en succes toe.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (12)

rattengif?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Hond laten verdwijden?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
verdwijnen * (nog maar een kop koffie)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Nee, tenzij je met grovere middelen aan de slag wilt. Een diervriendelijke oplossing is oordopjes kopen voor jezelf, zodat je in ieder geval kunt slapen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
diervriendelijk? nee, anders maar eens even met de gemeente gaan praten
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
zelf kun je er weinig tegen doen de buren zouden wel een antiblafband voor de honden kunnen kopen. de baas moet de honden afleren met blaffen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Je kan hier een melding van maken. geluidsoverlast:) dan komen ze wel even aankloppen bij de buurtjes;).
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Daar kunnen alleen je buren wat aan doen. Het 1ste zal moeten zijn dat je je buren hierop aanspreekt. Wanneer de buren hier niets mee doen zul je moeten klagen bij de gemeente en aangifte soen bij de poltie wegens geluidsoverlast.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Je kan de politie bellen maar of die tegenwoordig nog komen voor zulke dingen. Verder kan je aangifte doen en de gemeente inlichten. Uit de praktijk heb ik dat De Dierenbescherming niks en kan doen. Zelfs als je buurvrouw nooit de honden uitlaat.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Geweer kopen
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ze worden wel stil als je ze volblaft :p