Lavendel voor of na het verplanten snoeien?

Ik moet binnenkort 4 lavendelstruiken verplanten. Kan ik deze het beste voor of na het verplanten snoeien?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Tuin

Antwoorden (1)

Ik zou ze voor het verplanten snoeien. Sowieso omdat het de tijd ervoor is want ze gaan weer uitlopen en dat zou dan verspilde energie zijn. Maar ook omdat verplanten een klap is voor het wortelstelsel, en dan is het bovengrondse en ondergrondse deel meer met elkaar in evenwicht.
Rieneke1