Moet ik de appelseintjes plukken of niet?

Mijn appelsienboompje ziet er gezond uit maar heeft naar mijn denken meer vruchtjes dan bladeren , zo vergt dat wel heel veel van mijn plant dacht ik.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Tuin

Antwoorden (1)

In neem aan dat je een struikje/boompje bedoelt met die kleine (intens zure) sinaasappeltjes.
Het ene jaar zal hij meer vruchten dragen dan het andere jaar, zo gaat dat met iedere fruitboom of struik, ook in de natuur. Het zal ook weleens voorkomen dat er een jaar niets aankomt, hij slaat dan gewoon een keer over.
Weliswaar kunnen, zoals in jouw geval, de takjes zo zwaar worden dat je de kans loopt dat ze afbreken, in dat geval zou ik er een paar afhalen, maar je kunt ook de takjes eventueel ondersteunen met iets. Het is geen probleem als je er een paar afhaalt, de andere sinaasappeltjes zullen daardoor iets groter worden.