Kun je compostwormen in je kamer hebben?

ik ben net nieuw met compostwormen maar ik heb ze dus eigenlijk op de verkeerde tijd gehaald dus ik moet ze binnen zetten alleen in mijn slaapkamer is plaats en ik vraag me dus of of dit wel gezond voor mij is?
want er zitten toch bacteries en of schimmels in?
ik heb snel angsten dus vandaar zo een willekeurige vraag

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Tuin
Inekez1
7 jaar geleden
Ik zou dat niet naast mijn bed willen hebben. Kun je de bak niet kwijt in de keuken, hal of badkamer? Desnoods verplaats je iets anders (dat wel schoon is) naar je slaapkamer om ruimte te maken voor de wormenbak.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
zit in een bak in een zak dus ze kruipen er niet uit ofzo
Z512099
7 jaar geleden
In een slaapkamer is het stil, dan ga je ze wel horen kruipen.

Het beste antwoord

Je kan ze prima in je kamer houden: je zal wel moeten trouwens, want ze hebben kamertemperatuur nodig en zullen buiten niet overleven. Zorg gewoon dat de grond licht! vochtig blijft. Geef ze af en toe een leeggegooid gebruikt koffiefilter om van te smullen, en alles zal prima verlopen. Hier staan ze al maandenlang binnen, en ik ruik ze beslist niet, hoewel ik ook eierschillen en groentenafval met mate erbij gooi.
Rieneke1