Waarom verliest mijn hulst zijn blaadjes?

Het is een lichtgroene soort met gele rand aan het blad.
Elk jaar heeft hij bladverlies en moeten we hem inspuiten. Kunnen we dit niet voorkomen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Tuin
16K

Het beste antwoord

Alle bladhoudende planten, verliezen twee keer per jaar een deel van hun bladeren, dat is in het voorjaar als er nieuw blad aan komt en in het najaar als de meeste blaadjes vallen.
De Hulst houdt van een licht zure, vochtige ,humusrijke grond, van nature is de Hulst een bosplant, waar hij vooral groeit in het rottende blad van de bomen, dus erg humusrijk.
In veel tuinen staat de hulst in verkeerde grond en zeker in netjes schoongeharkte tuinen, met een kale grond, heeft de hulst het vaak erg moeilijk, hij lost dit zelf op, door een groot deel van zijn blad te laten vallen.
Dit doet hij om te overleven.
Die komen er wel weer aan, maar het is niet normaal.
Wat je kunt doen, is rondom de hulst de grond weg te graven tot tegen zijn wortels aan en 40 cm. diep, vul deze ruimte met een goede potgrond en geef hem een aantal keren per jaar organische mest.
Dek de grond rondom de Hulst af, met een laag gemalen boomschors, of goede compost, dit houdt beter vocht vast.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedankt voor je antwoord, dat ga ik zeker proberen :-)