de muren van mijn tuin vallen bijna om van rotting. kan ik de kosten verhalen van de woningbouwvereniging?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Tuin

Antwoorden (5)

Een telefoontje naar de woningbouwvereniging zal opheldering geven...!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je in een huurhuis woont, dan zou ik de verhuurder bellen en hem vragen de muur te herstellen. Daarvoor is hij verantwoordelijk (die kosten zitten in de huur verrekend)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dat ligt eraan bij ons in de gemeente ben je zelf verantwoordelijk voor de schuttingen tussen de tuinen als je in een huurhuis woont
dus ik zou eens in de papieren kijken van de verhuurder hoe en wat met schuttingen/tussenmuren
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voor groot onderhoud aan huizen van de woningbouwverenigingen is de woningstichting verantwoordlijk. meld de klacht en maak een afspraak voor onderzoek.
Komt de verhuurder zijn verplichtingen niet na dan kun je de huur parkeren. Informatie hierover kun je vinden in folders die bij het gemeentehuis )zouden moeten' liggen.
Voor huurgeschillen kun je naar de kantonrechter als verhuiurderin gebreke blijft. In de praktijk zal het niet snel gebeuren asls een woningstichting de verhuurder is.
Deze zijn zelf gebaad bij goed onderhoud i.t.s.t- huisjesmelkers.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
vaak is het huis de verantwoording van de woningeigenaar, de tuin is voor de bewoner. Kijk eens in je huurcontract danwel neem contact op met de eigenaar van de woning.