Wat is de beste tijd om een aloë vera plant te snoeien?

Ik heb al een aantal websites gezien met algemene info, ook over hóé je aloë vera moet snoeien.
http://www.123kamerplanten.com/verzorging-tips/kamerplanten-encyclopedie/aloe-vera/#locatiesnoeien

Ik kan echter nergens vinden wanneer het nu de beste tijd is om aloë vera te snoeien. Kan dat dan het hele jaar door..? Juist die info kan ik niet vinden.

NB. De plant staat binnen.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Tuin
2.3K
Rieneke1
7 jaar geleden
Een aloe vera wordt niet gesnoeid. Wel kan je lelijk geworden bladeren afsnijden met een schoon scherp mes, gewoon als je dat nodig vindt.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
In mijn genoemde bron werd het snoeien genoemd, vandaar.
In dit geval kan je er, denk ik, ook 'oogsten' in lezen.
Rieneke1
7 jaar geleden
Als je wil oogsten, om bijvoorbeeld zonnebrand te bestrijden, gewoon een blad afsnijden. Natuurlijk niet overdrijven, maar dat is logisch.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ok, dank je wel!

Antwoorden (1)

Er is inderdaad weinig over te vinden. Dit betekent waarschijnlijk dat het niet heel belangrijk is.
Veiligheidshalve zou je het na de bloei kunnen doen (Als de plant buiten zou staan zou dit mei zijn).
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Dank je, dit is inderdaad het duidelijkst wat ik tot nog toe gezien heb.