hoe kweek je prei en waar koop je het?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Tuin
1.1K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Prei is te koop bij de lokale groentenboer of supermarkt. Waar je de preizaden koopt (neem aan dat je dat bedoelt) zou ik niet weten. Het kweken van de prei staat hier uitgelegd:
http://www.mooiemoestuin.nl/groenteteelt/bladgewassen/prei/
Erna55
7 jaar geleden
Preizaden koop je bv in een tuincentrum.

Antwoorden (1)

Er is een verschil tussen voorjaarsprei en winterprei.
Als je op de markt in het voorjaar en ook later in het seizoen preiplanten koopt dan zet je deze plantjes in de volle grond op een afstand van 10 cm en ongeveer 10 tot 12 cm diep. Het gedeelte van de plant dat in de grond zit blijft wit.
Zijn na enkele maanden de planten dik en groot genoeg dan moet je de planten uit de grond halen door ze los te maken met een schop. Het buitenste blad kun je verwijderen en ook de wortels en je hebt mooie prei.