Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat zijn deze vreemde beestjes (larven/cocoons) op mijn balkon?

Al enige tijd zitten hier vreemde beestjes op mijn balkon en het lijkt erop dat ze ook af en toe naar binnen kruipen. Ze zitten op de railing van het balkon en sommige hangen aan draadjes. Het lijkt erop dat ze alleen bij mij zitten en niet op de balkons onder mij.

Heb ze meerdere keren verwijderd maar de volgende ochtend zitten er weer een hoop :(.

Wat voor een beestjes zijn het en wat kan ik hier tegen doen?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Tuin
1.6K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Ze zijn niet heel goed te onderscheiden, maar lijken het meest op de larven van een kokermot (Coleophoridae). In volwassen stadium zijn dat nachtvlindertjes geworden.
Maar die familie telt in Nederlands zo'n 100 soorten. Om beter te kunnen determineren welke ondersoort het kan zijn is een scherpere close-up foto nodig.
(Lees meer...)
Amadea
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Het lijkt er inderdaad op dat het Kokermotten moeten zijn (in ieder geval verwant aan de mot). Enig idee hoe ik ze permanent kan verwijderen?
Amadea
7 jaar geleden
Heb je planten op het balkon staan, gft-afval, of klimop op de muur? Ik vermoed dat het samenhangt met voor hen beschikbaar voedsel dat ze alleen op jouw balkon komen.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding