kan ik mijn tuinhuis beter lakken of beitsen?

Wij gaan een nieuw tuinhuisje kopen maar wat raden jullie mij aan?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Tuin
2.8K

Antwoorden (6)

Hardhout: impregneren met olie
Vuren: beitsen of lakken
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
NOOIT lakken, dan sluit je het hout af en krijg je later problemen.
Altijd beitsen, dat kan ademen en is makkelijk in onderhout en natuurlijk, watergedragen beits!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb mijn tuinhuisje in dekkende beits gezet, heb je in veel kleuren en beschermd goed.
Als je het gaat lakken moet je het eerst in de grondverf zetten,dan aflakken.
N.B. dekkende beits is speciaal voor schuttingen en tuinhuisjes.

Succes ,
Leonard
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zondermeer beitsen. Neem een beits met UV filter, dat houdt veel langer stand tegen de zonnestraling, zeker aan de kust.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gewoon met een vochtregulerende transparante of dekkende beits zowel aan de buiten als aan de binnenkant.De binnenkant wordt nog wel eens meestal vergeten,maar dit is net zo belangrijk.En van te voren de mes en groefkanten niet te vergeten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je slim bent dan teer je de onderste plank zwart voordat je gaat op bouwen vooral de kant die op de tegels komt want die rot het eerst.

Ik weet niet wat voor type mensen jullie zijn maar als je olie of beits gebruikt moet je dit elk jaar herhalen

Dus wil je er niet teveel onderhoud aan hebben dan moet je lakken.

Er is een gouden regel droog hout rot niet!
Veel succes