Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

volgens ons,is onze hibiscus dood ik zie geen knop vorming en de struik .ziet er grauw uit,zou het door de strenge winter kunnen komen?vorig jaar deed

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Tuin
3.6K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

ja hoor hij is bevroren en hij niet alleen, duizenden anderen zijn ook bevroren, alleen de wat jongere struikjes hebben het overleeft.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je met je nagel over een aantal takjes heen wrijft moet het eronder groen zijn. Ziet het eruit als dood hout dan vrees ik dat 'ie dood is.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik denk ook dat de hibiscus dood is, het kan zijn dat je nog kleine uitlopers krijgt aan de onderkant van de hibiscus.
Om zeker te weten moet je een takje afknippen en de binnenkant bekijken, als er nog groen in zit heb je kans dat hij op gang komt. Ook kun je de bast van de tak afhalen om te zien of er sapstroom is.
Als je ziet dat de bast aan het afbladderen is, weet je zeker dat de struik dood is.
Als er nog wat groen in de takken zit, kun je nu nog de struik terug knippen. Dit mag gebeuren tot in het late voorjaar. Zo heb je meer kans dat je hibiscus het overleeft.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding