Waarom gaat mijn Schefferla dood?

Ik heb een middelgrote Schefferla. Een jaar geleden ging het niet zo goed met deze plant na een verhuizing, maar na het overpotten in het voorjaar is de plant volledig opgeleefd. Echter gaat het sinds een maand weer ontzettend slecht. De bladeren hangen, voelen slap aan, en vallen zelfs uit. Ik geef de plant eens in de 10 dagen water, sproei af en toe. Ik begrijp niet waarom het plots zo slecht gaat, er is geen aanleiding voor, en er waren ook geen veranderingen. Help!

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Tuin
4.6K

Antwoorden (1)

Er is wel een verandering. Het wordt winter. Er is minder zonlicht, de temperatuur is lager. Een Schefflera (geen schefferla) moet ook in de winter voldoende zonlicht krijgen. In de winter minder water geven dan in de zomer. En de plant mag (ook 's nachts) niet te koud worden. Misschien staat 'ie op de tocht nu de verwarming weer dagelijks aan is?

Zonder kennis van de situatie hoe en waar jouw plant staat kan niet van afstand gezegd worden wat de oorzaak is. In de link staat informatie over het onderhouden van een schefflera. Hopelijk kun je dan zelf inschatten wat er bij jouw plant nu niet goed gaat.
Inekez1