Hoe heet deze kamerplant?

Wat is de naam van deze kamerplant. Hoe verzorg ik hem goed? Nu begint het blad bruine vlekken te krijgen en sommige bladeren verkleuren wat geel.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Tuin
1.1K

Het beste antwoord

Het is een Draceane Compacta.
Zie foto : http://roslunnuu-dim.com.ua/en/details?uid=1112

Toegevoegd na 2 minuten:
Bruine of gele bladeren zijn vaak een teken van te veel water. Hangende bladeren bij een Dracaena Marginata zijn een teken dat de kamerplant te veel licht krijgt. Bruine bladranden of vlekken treden op bij te veel direct zonlicht. Bruine randen kan je eenvoudig van de plant afknippen.

De Dracena verbruikt niet veel water. Geef hem pas water indien de bovenkant van de grond droog aanvoelt. Dit zal in de zomer sneller zijn dan in de winter.

De hoeveelheid water is afhankelijk van onder andere de temperatuur, grootte en lichtintensiteit. Er mag absoluut geen laagje water onderin de pot komen te staan, de grond moet al het vocht kunnen absorberen. Voelt de grond na een week nog steeds vochtig, dan is het raadzaam om minder water per gietbeurt te geven. Bij twijfel kan er beter minder water worden gegeven.

Bij te veel water zal wortelrot optreden. De stam zal onderin zacht worden bij te veel water.

Dracaena's doen het uitstekend bij minder licht. Ze hebben maximaal 3 uur direct zonlicht per dag nodig. Plaats deze kamerplanten daarom voor een raam op het noorden, of 3-4 meter voor een raam op het oosten/westen. Bij een raam op het zuiden is een afstand van 4-5 meter aan te raden. Indien de Dracaena dichtbij een raam komt te staan, dan is het raadzaam om hiermee te beginnen in de winter. Vervolgens kan de plant geleidelijk dichterbij het raam komen te staan, zodat de plant in de zomer het directe zonlicht aankan. Heb je de plant niet in de winter gekocht, dan kun je hem geleidelijk dichterbij het raam plaatsen.