Met wat voor verf kan ik het beste een kunststof bloempot beschilderen?

Ik vind mijn bloempotten saai en grijs, ik wil ze opfleuren door ze te schilderen. Het zijn buitenpotten, van kunststof, en een aantal van aardewerk.
Wat voor verf heb ik nodig om deze in een leuke kleur te schilderen, zodat ze gewoon buiten kunnen staan.

Kan ik voor aardewerk en kunststof de zelfde verf gebruiken?
Moet ik eventueel eerst grondverf gebruiken?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Tuin
33K

Het beste antwoord

Ja, je kunt ze met dezelfde verf schilderen, maak ze eerst schoon met groene zeep, als er groene aanslag op zit. Maak ze vervolgens vetvrij en schuur ze lichtjes. Breng op het kunststof bij voorkeur kunststof primer aan, maar grondverf geschikt voor buiten kan ook. Na het drogen schuur je weer lichtjes en maak je de potten stofvrij. Dan kun je de eerste laag kleurlak aanbrengen, welke maakt niet zoveel uit als het maar geschikt is voor buiten.
Na deze laag schuur je weer lichtjes, maak je de pot weer stofvrij en breng je de tweede laag aan, hetzelfde doe je bij een eventuele derde laag.
Dit kan bij zowel kunststof als aardewerk, al kies je voor aardewerk grondverf. Maar aardewerk kun je ook behandelen met latex voor buiten. Breng dan eerst een laag wit of lichtgrijs aan en na het drogen kun je dan gekleurde latex aanbrengen na het schuren en stofvrij maken. Deze manier behoudt de functie van de aardewerk pot, maar moet je wel jaarlijks herhalen, omdat dit buiten niet lang mooi blijft. Als je dit wil doen, reken dan eerst uit wat voordeliger is, verven, of nieuwe potten, tenzij je iets wil maken wat niet te koop is.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Je kan ook een spuitbus gebruiken
dat pakt op bijna alles

Toegevoegd na 52 seconden:
action €2.00