Kun je deze gazonmest van Bayer Garden ook gebruiken om onkruid weg te krijgen in aarde/grond?

Deze gazon,est van Bayer is bedoeld om op je gazon te strooien, zodat het gras gevoed wordt en het onkruid (bv paardenbloem) verdwijnd. Maar ik vraag mij af of je dit ook op je aarde kunt genruiken. Dus op de tuinaarde waar je bloemen en planten ook staan, niet het gras. Er staat behalve een aalbessenstruik, een hele grote Gouden Regen boom en ik geloof papaver maar dat weet ik niet zeker. Als ik dat daar op de aarde strooi blijven dan mijn struik en boom etc onaagetast? Is het schadelijk voor hen? Het lijkt mij namelijk makkelijk tegen het onkruid en mijn tuin/aarde moet toch ook bemest worden.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Tuin
1.3K
Erna55
8 jaar geleden
Staat op de doos tegen welke soorten onkruid het middel wel of niet werkt?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik had nog geen doos want ik heb het op internet gezien. Hieronder staat wat er bij het artikel staat: Gazon Net Ultra is een breedwerkend onkruidbestrijdingsmiddel dat kan worden toegepast in weiland en in het gazon. Ook in een pas ingezaaid gazon kan het worden gebruikt, met dien verstande dat het onkruid minimaal het 3de bladstadium al bereikt heeft. Gazon Net Ultra werkt prima tegen o.a. paardenbloem, boterbloem, kleefkruid, vogelmuur, echte kamille, herik en ridderzuring. Toepassingen:
Pas ingezaaid grasland, ter bestrijding van éénjarige tweezaadlobbige onkruiden. De toepassing dient plaats te vinden vanaf het 3e bladstadium van het gewas.
Rieneke1
8 jaar geleden
Het laat selectief het gras (smalbladig) met rust. Je bes, gouden regen en papaver zijn niet veilig vermoed ik (aan zekerheid grenzend). Het is nog geen plaag dat onkruid, schoffel af en toe en klaar ben je zonder chemische zooi.

Het beste antwoord

Het onkruidbestrijdingsmiddel dat is gazon mest zit, werkt via het blad van het onkruid.
Vooral bij onkruiden met platte bladeren zoals paardenbloem en weegbree.
Het is onschadelijk voor grassen, dus ook wilde grassen.
Het is dus niet geschikt voor jouw doel.
Ook is het giftig voor kinderen, huisdieren en vogels.
Zeker als je dat op de kale grond strooit.
Even een dagje in je tuin werken en het meeste onkruid zal weg zijn.
Is nu een prima tijd voor, want er zit nu nog geen zaad in.