Kun je deze gazonmest van Bayer Garden ook gebruiken om onkruid weg te krijgen in aarde/grond?

Deze gazon,est van Bayer is bedoeld om op je gazon te strooien, zodat het gras gevoed wordt en het onkruid (bv paardenbloem) verdwijnd. Maar ik vraag mij af of je dit ook op je aarde kunt genruiken. Dus op de tuinaarde waar je bloemen en planten ook staan, niet het gras. Er staat behalve een aalbessenstruik, een hele grote Gouden Regen boom en ik geloof papaver maar dat weet ik niet zeker. Als ik dat daar op de aarde strooi blijven dan mijn struik en boom etc onaagetast? Is het schadelijk voor hen? Het lijkt mij namelijk makkelijk tegen het onkruid en mijn tuin/aarde moet toch ook bemest worden.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Het onkruidbestrijdingsmiddel dat is gazon mest zit, werkt via het blad van het onkruid. Vooral bij onkruiden met platte bladeren zoals paardenbloem en weegbree. Het is onschadelijk voor grassen, dus ook wilde grassen. Het is dus niet geschikt voor jouw doel. Ook is het giftig voor kinderen, huisdieren en vogels. Zeker als je dat op de kale grond strooit. Even een dagje in je tuin werken en het meeste onkruid zal weg zijn. Is nu een prima tijd voor, want er zit nu nog geen zaad in.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100