ik heb tomaten, bieslook en stokroos gezaaid in potjes en in de kas gezet. De kas is niet verwarmd, zal ik ze toch maar binnen zetten in de kamer?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Tuin
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik zou nog even binnen in huis alles houden en als de lente volgende week toeslaat met wat warmer weer, dan de stap wagen, maar dan mogen de nachten ook niet te koud meer zijn.

Antwoorden (2)

Om te kiemen heeft zaad warmte nodig. Persoonlijk zou ik nog even hebben gewacht: over een maand is het allemaal wat makkelijker. Voor nu zou ik idd binnen laten kiemen, en na het kiemen geleidelijk aan verkassen naar de kas.
Te lang binnen is ook niet goed, want bij gebrek aan voldoende licht worden de plantjes erg pierig.
Rieneke1
8 jaar geleden
Tomaten moeten warmte hebben om goed te kiemen.
Voor de bieslook en de stokrozen maakt het niets uit, kan je ook buiten zaaien.
Bij zonnig weer is het kasje warm genoeg, maar in de nachten is het erg koud, ook bij zonloos weer is het voor de tomaten te koud.