Ik wil ongeveer 8m3 grond afvoeren uit onze tuin. Moet ik hier een schoongrondverklaring voor hebben?

De grond is vrij van puin etc.. Je kunt hier containers voor huren maar heb je dan een schoongrondverklaring nodig? En zijn er andere manieren/ plekken waar je de grond kwijt kan? Die containers zijn wel heel erg duur namelijk. Het gaat trouwens om zwarte grond.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Tuin
1.7K

Antwoorden (1)

Je hebt geen schoon-grond verklaring nodig. Het gemakkelijkst is een container huren. Als het goede, zuivere grond is, dan weet de eigenaar van de container meestal waar hij de grond kwijt kan. Soms zelfs gratis.
Als je een container te duur vindt, dan wordt het wegbrengen met de kruiwagen, of met een aanhanger achter de auto, maar dan moet je er wel op tellen, dat je meerdere keren moet rijden.......
8 jaar geleden
bamibal
8 jaar geleden
Met 8000 liter grond is het inderdaad wel een paar keer rijden :-)
bamibal
8 jaar geleden
min niet van mij
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Die 8000 liter is het probleem meestal niet, de ~14000kg wel.. Ook niet mijn - hoewel er o.a. via "gratis af te halen" soms nog gemakkelijk vanaf is te komen.