Waar en hoe kan je een klein stukje grond kopen?

Hallo,
Ik zou graag een mini stukje grond willen om bijvoorbeeld een blokhut op te bouwen. t/m 30m2.
Ik heb al veel rondgekeken maar er zijn alleen grote kavels en percelen te koop. Ik zou graag iets kleins willen waar ik m'n hobbys kan uitoefenen.
Of huren of iets dergelijks? kan dat ook? heeft iemand tips/antwoorden/mogelijkheden?

Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Tuin
13.9K
Erna55
8 jaar geleden
Bij volkstuinverenigingen kun je percelen huren.
Utrecht
8 jaar geleden
inderdaad: huur een volkstuintje.
Ivana
8 jaar geleden
Volkstuincomplexen lopen leeg. Er is altijd vraag naar nieuwe leden. Maar goed opletten, want niet op ieder complex mogen huisjes worden gebouwd. Soms alleen een schuurtje om het gereedschap op te bergen. Blijven slapen is volgens mij nergens meer toegestaan.
Ivana
8 jaar geleden
Groningerweg 13 -275
7981 LA Diever
€ 52.000 k.k.
Bij Funda. Dit is het goedkoopste wat ik voor je vinden kan.
Kijk bij recreatie Funda.
Als je zelf een blokhut moet bouwen en een klein stuk grond kopen ben je het ook kwijt. Maar voor dergelijk onroerend goed wordt geen hypotheek verstrekt.
jc54
8 jaar geleden
Weet niet wat je hobby's zijn, maar wat dacht je van een garagebox huren?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Bedankt voor de reacties!
Een volkstuin..... ik heb even wat vernenigingen bekeken maar wat ik al dacht, is het vooral bedoeld om dingen op te verbouwen zie ik zo.
Je kan inderdaad je eigen hokje/schuurtje op zetten om spullen in te bewaren; dat lijkt me wel iets.
Op funda heb ik 'm gezien maar vindt ik wel te duur, maar dan is het wel echt van mij.......(misschien iets voor later).
Een garagebox zou wel wat zijn maar dan bouw ik binnen. T lijkt me leuk om een schuurtje te maken en een tuintje etc. eromheen.
Ik heb gekeken op websites en er bestaan ook volkstuinen waar je kan overnachten http://www.bondvanvolkstuinders.nl/index.php?menu=2&id=260
Bedankt voor het meedenken, had niet verwacht dat mensen zo snel reageren :D

Antwoorden (2)

Op ieder stukje grond, zit een bestemmingsplan.
Het plan bepaalt wat er met dat stukje mag/kan gebeuren.
Bij hoge uitzonderingen kan dat bestemmingsplant aangepast worden, vaak kost dat jaren tijd.
Wat jij wilt, is in ons land niet toegestaan.
Het zou een illegaal bouwwerk worden, dat ieder moment weer afgebroken moest / kan worden.
Ook al zou je een stukje grond op een volkstuin huren, dan nog zou je dit nooit mogen bouwen.
Een deel van een gebouw huren zou wel kunnen, maar dat is mogelijk niet wat je wilt, maar blijft als enige optie over.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Je mag niet zomaar een blokhut bouwen, ook al heb je ergens een stukje grond gehuurd of gekocht, maar uiteraard zijn er heus wel mogelijkheden. Informeer bij je gemeente wat de regels zijn, want die verschillen nogal eens per plaats.

Bijvoorbeeld op een camping zoals campingdelagewerf.nl of recreatiepark kun je vaak een wel een kaveltje huren en het bestemmingsplan staat ook toe dat daar een stacaravan, chaletje of blokhut op gezet wordt. Dit valt onder niet onder de bestemming 'bouwen' omdat ze relatief makkelijk weer te verwijderen zijn.